Allmänt

Villkoren för uthyrningen är en överenskommelse mellan dig och Hotel Zäta Longstay Östersund. Du som är boende måste vårda rummet väl och följa de ordningsregler, anvisningar och bestämmelser som gäller. Du ansvarar själv för alla skador som uppstår på fastigheten och dess inventarier, genom att du eller någon i ditt sällskap varit vårdslös. Eventuella skador debiteras om några inventarier saknas eller är skadade. Inventering sker efter utcheckning ur bokat rum. I respektive rum finns en vattenkokare, vilken enbart ska användas för att koka vatten, inga andra vätskor får värmas i vattenkokaren.

Beställning och bekräftelse

Din bokning är bindande först i och med att den bekräftats och du fått ett bokningsnummer. Vid beställningen är du skyldig att uppge namn, telefonnummer, ankomst- och avresedag. Bekräftelse sker via din bokningskanal alternativt via e-post på förfrågan.

Pris

Olika priser gäller för olika rum, se detaljerad prisinformation för respektive rum eller maila/ring för mer information.

Tillgång till ditt boende

Boendet står till ditt förfogande från incheckningsdagen kl 15:00 eller efter överenskommelse.

Avbokning och utebliven ankomst

Avbokningsregler varierar beroende på bokning, se förklaring nedan. Avbokning görs via e-post bokning@hotel-z.se där namn samt ankomstdag ska anges. Om Hotel Zäta Longstay Östersund har haft särskilda kostnader som beställts i samband med bokningen är du skyldig att ersätta dessa.

Avbokning av veckovistelse

Avbokas kostnadsfritt senast 7 dagar före ankomst. Vid senare avbokning debiteras en veckas boende enligt erhållen bokningsbekräftelse. Avbokning av månadsvistelse Avbokas kostnadsfritt senast 10 dagar före ankomst. Vid senare avbokning debiteras 50% av en månadskostnad enligt erhållen bokningsbekräftelse.

 

Hotel Zäta Longstay Östersund skyldigheter och dina egna önskemål

Om Hotel Zäta Longstay Östersund inte kan ge dig rummet du har bokat, har du rätt att utan merkostnad få ett likvärdigt eller bättre rum, om ett är tillgänglig. Vänligen specificera eventuella speciella krav som du kan ha när du bokar så att vi kan ordna det.

Rökning och husdjur

Fastigheten är rökfri, vilket innebär att det inte är tillåtet att röka inomhus, med öppet fönster, på balkongen, under köksfläkten eller framför entrén. Det är inte heller tillåten att öppna utrymningsdörrar och röka på trapporna. Vid överträdelse av rökförbud har Hotel Zäta Longstay Östersund rätt att debitera dig för uppkomna kostnader för sanering, dock lägst 5 000kr. Med tanke på allergier är inte husdjur tillåtna i boendet.

Städning

Städning av gemensamma utrymme görs på måndagar och fredagar. Veckostädning av rummen utförs på fredagar efter kl 09:00. I tjänsten ingår normal städning av rummet, byte av sängkläder, byte av badlakan och handdukar. Om städning behövs utöver normal städning, har Hotel Zäta Longstay Östersund rätt att debitera extra för onormalt nedsmutsade rum. I städtjänsten ingår inte diskning av husgeråd. Om husgeråd inte är diskade vid utflyttning debiteras en extra kostnad på    200 kr. Det är inte tillåten att diska i handfatet i badrummet.

Betalning

Boendet debiteras direkt vid bokning om ingen annan överenskommelse träffats med Hotel Zäta Longstay Östersund. Vid bokning via kundtjänst kan boendet faktureras eller betalas med kort. Om ingen rumsbetalning har gjorts har Hotel Zäta Longstay Östersund rätten att förbjuda åtkomst till ditt rum.

Nycklar

Hotel Zäta Longstay Östersund är obemannad behöver du inte checka-in i en reception. Istället använder du ett digitalt kort för att få tillgång till hotellet. Ditt digitala kort ger access till entrédörrar, ditt rum, tvättstugan samt det gemensamma köket. Det finns även en aspp som man kan ladda ned i sin mobiltelefon som ger samma möjligheter som det digitala kortet.

Incheckning

Hotel Zäta Longstay Östersund är ett obemannat hotell, behöver du inte checka-in i en reception. Istället använder du ditt digitala kort för tillgång till hotellet. Incheckning är från kl 15:00 eller efter överenskommelse. Utcheckning Vid utcheckning ska du tömma ditt rum från dina tillhörigheter, tömma ditt kylskåp i rummet och i köket, placera smutsig disk i diskmaskinen, släcka lamporna och stänga av all elektronisk utrustning. Du ska lämna ditt rum senast kl 11:00 på ditt utcheckningsdatum.

Tillredningskök

Det finns ett tillredningskök till ditt förfogande. Där finns en spis och en ugn samt diskmaskin. Diskborste, diskmedel samt husgeråd och köksredskap finns. Var och en städar efter sig när de är klara i tillredningsköket.

 

 

Förvaring av värdesaker och bagage

Hotel Zäta Longstay Östersund har inget ansvar för den egendom som förvaras i rummet. Inget separat förvarings- eller bagagerum finns.

Din säkerhet

Av säkerhetsskäl tillåter vi endast medarbetare, partners och boende att vistas fritt i rummen, eller andra reserverade lokaler. Ta alltid reda på var nödutgångar och brandsläckare finns. Titta efter detaljer i informationen på insidan av rumsdörren. Vid misstanke om brand, ring 112 och uppge adressen Prästgatan 32, Hotel Zäta Longstay.

Vid eventuellt behov av hjälp med akut serviceärende under kvällar/nätter/helger, t.ex. att komma in rummet/hotellet kontakta vår svarsservice på 063-517860.

Serviceanmälan

Vid eventuella problem med ditt boende eller servicebehov som uppstår under dagtid på vardagar, kan du kontakta oss på 063-517860.

Vid behov av akuta serviceåtgärder utanför våra normala serviceanmälantider, exempelvis vattenläckage, ska du kontakta oss på 063-517860 alternativt använda jour telefonen som finns på receptionsdisken, lyft luren och invänta svar.

Hotel Zäta Longstay Östersund reklamationspolicy

Hotel Zäta Longstay Östersund har inget strikt ansvar för den egendom som du förvarar i rummet. Skulle det emellertid visa sig att Hotel Zäta Longstay Östersund eller någon av våra partners har handlat vårdslöst eller oaktsamt eller på annat sätt har skuld i att egendom förkommit eller skadats, ansvarar Hotel Zäta Longstay Östersund för den förkomna/skadade egendomen. Hotel Zäta Longstay Östersund har en relevant ansvarsförsäkring tecknad utifrån sin verksamhet. I de fall skadeståndskrav riktas mot Hotel Zäta Longstay Östersund kommer dessa att vidarebefordras till den aktuella försäkringsgivaren som kommer att utreda om eventuell vårdslöshet föreligger. Vid en eventuell uppkommen förlust eller skada rekommenderar Hotel Zäta Longstay Östersund sina kunder att i första hand anmäla detta till sitt försäkringsbolag, via rese-, hem – eller tjänsteförsäkringen. Kunder bör ha fullgott försäkringsskydd för sig och sina tillhörigheter.

Rätt att vägra boende

Gäster som bor på Hotel Zäta Longstay Östersund kan behöva sova och vila på olika tider under dygnet. Det är därför alltid viktigt att ta hänsyn till andra och inte skrika eller springa i korridorerna. Hotel Zäta Longstay Östersund förbehåller sig rätten att vägra boende på grund av störningar eller förhållanden som orsakar oro bland de andra gästerna

×

Kontakta oss

Kontaktformulär